fredag 26. september 2008

Post Surgery :)

Jada, eg blei operert i går og har ikke ei galleblære lenger. Crazy, huh?
har limt og kopiert samme "historia" tel mange folk og tenke eg gjør det samme her sia eg ikke orke å skrive alt på nytt igjen :) Eller e det vedig koselig med KOMMENTARER som det har vært stor mangelvare av her i denna bloggen. Eg syns eg fortjene fleire kommentara :)


Vi starta dagen med å dra tel Wal-Mart for å kjøpe herrepysjbukse i str.2xl og løse t-shorte og hettejakke ^^ Sia eg har sting på fire plassa i magen trengte/treng eg lause klea :) Vi dro videre tel sykehuse, fikk på meg den kjortelen også venta vi i sikkert 90 min før eg kom inn tel stasjonen rett før operasjonssalen. Eg va mest nervøs for veneflonen og når eg fortalte ka som skjedde sist gang eg fikk veneflon og at eg va veldig nervøs for å få den i handa, satt ho den i armen mn i stede. Det va akkorat som om dem tok en blodpøve bare uten av du følte at blodet gjekk ut sant. Mista all sjenanse på sykehuse, i og med at eg va naken med den jævla kjortelen på^^

Operasjonen gikk superbra, ferdig på under en time. Våkna opp og va kvalm.. Fikk kvalmedempanes og litt å drikke. Det gikk sikkert 50 min fra eg va såpass våken at eg kunne se ka klokka va tel dem trilla meg inn tel den stasjonen der han pappa og Sara venta på meg.

Den ekle delen med heile greia va at dem fylte magen med gass under operasjonen for at det skulle være lettere å komme tel ting uten at dem sku være borti andre organa. Når eg våkna pressa den gassen på lungan sånn at eg fikk bare så vidt puste. Begynte å grine når eg kom dit fordi det akkorat som at eg hyperventilerte uten å puste.

Etter 1 time kvikna eg tel og sykesøstera tok meg med på do - det hjelpe å bevege på seg for å bli kvitt gassen. Etter det va eg ganske ok og dem spurte om eg ville heim. I og med at eg hadde fått gaanske kraftige pillera og eg va våken i hode og at gassen ikke va konsentrert under lungan lenger ville eg heim. Vi dro fra sykehuset rundt 16.35 og va hjemme 17.20

Etter at eg kom heim har eg spist middag og prøvd å slappe av. Det mest plagsomme va gassen i magen fordi den forfløtte på seg heile tia, og va for eksemple i skuldran min fleire ganga i går. Eg hovna veldig opp i fingran i går - men det e ikke så ille no.

Eg gjekk å la meg rundt kl. 1 etter at han pappa hadde hjolpe meg med å ta ned pute tel meg sånn at eg kunne støtte ryggen. Men klokka 3 våkna eg av at eg hadde sonke for langt bak og eg klarte ikke å komme meg opp - så eg måtte ha hjelp fra han pappa igjen. Utrolig hjelpsomt at han ligg på samme rom som meg altså! Fra klokka 3 fikk eg ikke sove meir før 5.10 og våkna av kaffetrakteren 6.30 . Forhåpentligvis får eg sove litt meir etterpå. No e det stingan som plage meg mest. Desverre.

Jupp det burde dekke det meste. Legg igjen en kommentar og ikke minst spør spørsmål vess du har :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Carolie. Fint det har gått bra med operasjonen. Nå må du bare ta det med ro slik at du blir fort frisk. HEr er det elendig vær. Kos dere i finværet. Masse hilser fra Edvard, Henrik, HEnriette, tante og onkel.

Anonym sa...

fint å høre at alt gikk bra:) då va du ferdig me di plagen:)

Anonym sa...

Heia. Godt at alt gikk bra med operasjonen, no går det bare oppover :) Kos deg masse!

Anonym sa...

Heia. Jeg har besøk av Henriette no - og vi sitter å ser på bildene du har på bloggen din.Masse hilsen og klem. T.EK.

Anonym sa...

hils onkel fra henriette.

Caroline sa...

Ryllikveien - Takk ska dokk ha! Eg va heime i ei uka, det tok lang tid.. Mange klemma tel dokker heile gjengen!

Caroline sa...

Ja, eg håpe eg slepp å styre meir med dettan - altså galleblæra e no borte, menne... hehe

Caroline sa...

Malin - Ja, eg ska virkelig kose meg no som eg fysisk kan det ;)
<3

Caroline sa...

T.EK og Henriette - håpe dokker like bildan:)

Anonym sa...

Heia Caroline!
kor bra at d går br a me deg! godt å høre.
kos deg masse,

Sandra :)